+90 (216) 340 83 60
Şemsipaşa Bostan Sokak No:9 Üsküdar – İST
SERVİSLER
Servisler

Demiryolu taşımacılığı :

İhracat, ithalat, transit demiryolu konvansiyonel vagon taşıması yaptığımız ülkeler :

Rusya, Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan, Tacikistan, Türkmenistan.

Çıkış ve varış istasyonuna, mal çeşidi ve miktarına göre en uygun güzergah ve vagonlar belirlenir. En uygun navlun fiyatı oluşturulur.

Malın gtip numarası (gümrük kodu - ingilizce : nhm code) navlun fiyatını belirlemek açısından çok önemlidir. Avrupave ortadoğu ülkelerinde tarifeler gtip numarasına (nhm code) göre, BDT ülkelerinde gtip numarasının sınıflandırılmış hali etsng kodlarına göre belirlenmektedir.

Vagona karışık mal yüklenmesi durumunda Avrupa, Ortadoğu ülkelerinde ayrı , BDT ülkelerinde ayrı tarife sistemi uygulanmaktadır. Türkiye dahil, çoğu avrupa ülkesinde ve ortadoğu ülkelrinde mallar gtip numaralarına (nhm code) göre 1. Sınıf ve 2. Sınıf olarak ayırılır. 2. Sınıfa ,1. Sınıfa göre daha ucuz taşıma fiyatı uygulanır. Bir vagonda hem 1. Sınıf hem de 2. Snıf mal grubu varsa , tarife 1. Sınıfa göre hesaplanılır.

BDT ülkelerinde etsng numarasına göre belirlenen tarifeler, karışık yüklemelerde fiyat hesabını zorlaştırır. Etsng numaralarına göre birim fiyat tarifesi ve katsayılar belirlenir. Buna göre hesap yapılır. Fiyat çıkartılırken, vagonun içine yüklenecek her bir mal çeşidinin gtip numarasını , ayrı ayrı brüt ağırlıklarını bilmemiz gerekir. Vagon içindeki mal çeşidi değiştikçe, brüt ağırlıklar değiştikçe fiyat değişebilir.

Türkiye'den BDT ülkeleri ve diğer Orta Asya ülkelerine ihracat vagon taşımaları :

Vagondan vagona aktarmalı taşımalar :

1- Moldova Ungeny İstasyonu Üzeri
Türkiye'de herhangi bir istasyonda yüklenen TCDD vagonları, kapıkule sınırından ve Bulgaristan-Romanya üzerinden Ungeny / Moldova istasyonuna gönderilmektedir. Burada yetkili acentalarımız , demiryolu ve gümrük görevlileri nezaretinde moldova, diğer bdt ülkeleri vagonlarına veya özel vagonlara aktarma yapılır. Aktarılan vagonlar transit gümrük ve sevk işlemlerinden sonra BDT ve diğer Orta Asya ülkelerine Moldova - Ukrayna güzergahından gönderilir.

2- İran Üzeri
Türkiye'de herhangi bir istasyonda yüklenen TCDD vagonları kapıköy sınırından iran'da sahlan veya tebriz istasyonuna gönderilir. Vagonlar van gölünü demiryolu feribotu ile geçer. İran'da, yetkili acentalarımız, demiryolu ve gümrük görevlileri nezaretinde önceden getirilen BDT ülkeleri vagonlarına aktarma yapılır. Aktarılan vagonlar transit gümrük ve sevk işlemlerinden sonra sevkedilir ve İran - Türkmenistan sınırı Saraks'da aksları değiştirilerek BDT ve diğer orta asya ülkelerine gönderilir.

Vagondan vagona aktarmasız taşımalar :

1-Samsun Limanı Üzeri
UPM'nin inşaat çalışmalarını tamamladığı Samsun İskele ve Terminalinden , rus vagonları ile Rus Limanı Kavkaz üzerinden tüm BDT ülkeleri'ne en kısa güzergahdan taşıma yapılabilmektedir. Rus vagonlarını Türkiye içinde herhangi bir istasyona getirebilmek ve aktarmasız taşıma yapabilmek mümkündür.

2- Bulgaristan Varna Limanı Üzeri
Bulgaristan Varna'ya Ukrayna Ilıchevsk limanından vagon feribotu ile getirilen BDT ülkeleri vagonları (mps wagons) Türkiye'de Halkalı İstasyonuna kadar getirilebilmektedir. Siparişle getirilen vagonlar, halkalı'da yüklendikten sonra geldiği güzergah'dan, Kapıkule-Varna-Ilıchevsk üzeri, BDT ve diğer Orta Asya ülkelerine gönderilmektedir. Ukrayna, Rusya ve diğer BDT ülkelerine ait mps vagonlarının aksları varna'da aks değiştirme terminalinde değiştirilmektedir. Halkalı'da yüklenen bir vagon mal aktarılması olmadan örneğin almaata'ya kadar gidebilmektedir.

3-Derince Limanı Üzeri
Ukrayna Ilıchevsk Limanı ile Derince Limanı arasında taşıma yapan feribot ile siparişe göre boş getirilen özel veya bdt ülkelerine ait mps vagonları, Derince'de yüklendikten sonra aynı güzergahdan BDT ülkeleri ve diğer orta asya ülkelerine gönderilmektedir.

Yukarıda belirtilen güzergahlardan aynı zamanda ithalat ve transit taşıma yapmak mümkündür.

Türkiye - Avrupa ülkeleri arası ithalat - ihracat vagon taşımaları :

UPM, çıkış yapılan ülkelerde devlet demiryollarına ait veya özel vagonlar kullanarak taşımalar organize etmektedir.
2 ve 4 akslı vagonlar değişik ölçü ve kapasiteye sahip olabilmektedir. Mal cinsine, paketlemesine ve miktara göre vagonlar belirlenir.

Özellikle Doğu Avrupa ve Balkan ülkelerine, denize uzak Orta Avrupa ülkelerine demiryolu vagon taşımacılığı çok uygundur.

Türkiye - Ortadoğu ülkeleri arası ithalat - ihracat vagon taşımaları :

İran, Suriye ve Irak'a demiryolu taşımacılığı yapmak mümkündür.Özellikle son yıllarda bu bölgelere demiryolu vagon sevkiyatı artmıştır.

Avrupa - Asya ülkeleri arası vagon taşımaları :

UPM, avrupa'dan asya ülkelerine özellikle BDT ülkelerine vagon taşıma organizasyonu yapmaktadır. Kendi alanında uzman kardeş şirketleri ve acentaları vasıtasıyla, Chop / Ukrayna, Brest / Beyaz Rusya, Ungeny / Moldova, Varna Ferry / Bulgaristan, Sahlan,Tebriz ve Saraks / İran üzerinden avrupa vagonlarından BDT ülkeleri vagonlarına aktarma yaparak, Ilıchevsk Limanı / Ukrayna, Novorossısk Limanı / Rusya ve Poti Limanı / Gürcistan üzerinden gemilerle gelen malları BDT vagonlarına yükleyerek bdt ülkelerine taşımalar yapabilmektedir

Pdf Dosyası